آموزشبازاربورسسرمایه گذارشمش نقرهطلا و ارزفلزاتکافه سیلورکسب و کار
موضوعات داغ

خرید و فروش ساچمه نقره

شمش یا ساچمه نقره

نقره ساچمه پنبه یا پنبه چیست؟

در هنر صنعت نقره هنرمندان برای اینکه بتوانند از نقره در جواهرسازی و یا صنعت استفاده کنند، آن را به شکل گلوله‌های کوچکی در میآورند. نقره‌سازان به این گلوله‌ها نقره ساچمه‌ای یا ساچمه یا گوارسه و یا نقره پنبه می‌گویند.

ساچمه نقره همان نقره خام استکه به نوعی مواد اولیه نقره‌سازی یا نقره کاری به شمار می‌رود.

نکات مهم در هنگام خرید ساچمه نقره

1- عیار ساچمه نقره

عیار ساچمه نقره یکی از پارامارهای اصلی تایین قیمت میباشد. البته شما نمیتوانید عیار نقره را بدون رجوع به آزمایشگاه یا محک تشخیص دهید برای جلوگیری از مشکل خرید خود را حتما از فروشگاه های معتبر انجام دهید.

2- وزن ساچمه نقره

خرید و فروش ساچمه نقره معمولا بر اساس گرم یا مثقال انجام میشود.

3- قیمت جهانی نقره

قیمت ساچمه نقره رابطه مستقیم با قیمت جهانی نقره دارد.

4- قیمت ارز در ایران

با توجه به جهانی بودن قیمت انس نقره قیمت روز دلار ضریب مستقیم در قیمت ساچمه نقره دارد

5- عرضه و تقاضای ساچمه نقره

با توجه به مصرف نقره و ساچمه نقره در صنایع مختلف در مواقعی قیمت ساچمه نقره دارای حباب مثبت یا منفی میباشد.

چرا باید از نقره برای سرمایه‌گذاری استفاده کرد؟

با اینکه بر اساس رسمی قدیمی در کشور ایران، معمولا بیشتر از فلز طلا برای سرمایه‌گذاری و حفظ ارزش دارایی استفاده می‌کنند، اما در سایر کشورها از فلز نقره نیز برای سرمایه‌گذاری بلند مدت و سودآور استفاده می‌شود. در سه سال اخیر که قیمت طلا و سکه نوسانات زیادی را شاهد بوده و تب و تاب بازارهای سرمایه نظیر بورس اوراق بهادار تهران فروکش کرده است، سرمایه گزاران اقبال نسبتا مناسبی نسبت به نقره پیدا کرده‌اند. شاید دلیل آن، قیمت پائین و استفاده از این فلز به عنوان مواد اولیه صنایع مختلف باشد.

توجه کنید که به طور متوسط، 70 درصد نقره تولیدی در جهان صرف صنایع مختلف تولیدی می‌شود. و این خود نشانه خوبی برای سرمایه‌گذاری در این بخش است.

هنگام تصمیم‌گیری برای خرید نوع شمش نقره یا ساچمه نقره، باید عوامل فیزیکی مهمی نظیر محتوای نقره، طرح، اندازه و شکل آن، علامت گذاری‌ها، وزن، خلوص، روش ساخت، برند کمپانی سازنده، گواهینامه‌های متعلقه، حق بیمه و مالیات فروش را در نظر بگیرید. در حال حاضر می‌توانیدساچمه نقره و شمش نقره را هم به صورت حضوری و یا به صورت خرید آنلاین تهیه نمایید.

یکی از معتبرترین فروشگاه های نقره ایران فروشگاه کافه سیلور میباشد

https://www.cofesilver.com/fa/sachme_noghre

چرا نقره خام را تبدیل به نقره ساچمه‌ای (نقره پنبه یا گوارسه) می‌کنند؟

در ابتدا باید اشاره کنیم که برای ساخت زیورآلات طلا یا نقره بایستی از تکه‌های طلا یا نقره به عنوان مواد اولیه استفاده کنیم. این تکه‌های طلا یا به صورت شمش است و به صورت ساچمه یا گوارسه. طلاکاران معمولا طلای آب شده را بیشتر به شمش تبدیل می‌کنند. و نقره آب شده را بیشتر به شکل ساچمه درمی‌آورند. توجه کنید که نقره به صورت شمش نقره نیز در بازار یافت می‌شود. اما نه به منظور مواد اولیه، بلکه بیشتر به شکل شمش‌های یادبود

شاید دلیل این تفاوت، به میزان ارزش این دو فلز و راحتی کار در ساخت جواهرات و زیورآلات برمی‌گردد. مسلما طلا، فلزی بسیار ارزشمندتر از نقره بوده و شکل شمش آن نیز طرفداران زیادی دارد. اما نقره به دلیل ارزان بودن، در صورتی از ارزش بالایی برخوردار است که تبدیل به زیورآلات نقره بشود. به این نکته نیز توجه کنید که معمولا قیمت شمش نقره به نسبت نقره ساچمه‌ای، 10تا 15 درصد گران‌تر است. بنابراین مسلما خرید ساچمه نقره‌ای یا گوارسه برای تولید زیورآلات نقره به صرفه‌تر خواهد بود.

چطور تشخیص بدهیم که ساچمه نقر‌ه‌ای اصل است یا تقلبی؟

اگر شما در زمینه تولید زیورآلات نقره تازه‌کار هستید. و یا می‌خواهید به منظور حفظ ارزش سرمایه خود اقدام به خرید نقره کنید، باید مراقب ساچمه‌های نقره تقلبی باشید. متاسفانه افرادی متقلب و سودجو در بازار نقره فعالیت می‌کنند که ساچمه‌هایی بسیار شبیه به نقره تولید می‌کنند. تشخیص این ساچمه‌ها بجز با استفاده از مواد شیمیایی قابل تشخیص نیست.

شما شمش نقره یا ساچمه نقره را برای سرمایه گذاری انتخاب میکنید

شمش یا ساچمه نقره

اگر شما در زمینه تولید زیورآلات نقره تازه‌کار هستید. و یا می‌خواهید به منظور حفظ ارزش سرمایه خود اقدام به خرید نقره کنید، باید مراقب ساچمه‌های نقره تقلبی باشید. متاسفانه افرادی متقلب و سودجو در بازار نقره فعالیت می‌کنند که ساچمه‌هایی بسیار شبیه به نقره تولید می‌کنند. تشخیص این ساچمه‌ها بجز با استفاده از مواد شیمیایی قابل تشخیص نیست.

خرید کنید
امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
نمایش بیشتر
فروشگاه طلا و جواهر کافه طلا فروشگاه طلا و جواهر کافه طلا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا